آکادمی ICF مارکت
اولین مرکز آموزش ولوم تریدینگ در ایران

چه چیزی در سال 2023 سیاست را شکل می دهد

چه چیزی در سال 2023 سیاست را شکل می دهد

به تعادل قدرت خوش آمدید!ما انتظار داریم یک سال شلوغ دیگر ، با برخی از مضامین مهم ، اما چند روند نوظهور نیز وجود داشته باشد.ما در اینجا خواهیم بود تا بزرگترین تحولات را از بین ببریم و خوانندگان خود را از طریق سر و صدای سیاسی در سراسر جهان هدایت کنیم.

این لیست به هیچ وجه جامع نیست ، اما در اینجا 10 مورد ارزش تماشای در سال 2023 وجود دارد:

1) ولادیمیر پوتین بیش از 10 ماه جنگ در اوکراین نشان داده شده است.اما این بدان معنا نیست که درگیری به زودی پایان می یابد.در واقع ، همانطور که در زمستان گذشته حرکت می کنیم ، جنگیدن ممکن است روی زمین انتخاب شود و مسابقه برای پر کردن سهام سلاح ها مهم است.در حال حاضر هیچ انگیزه ای برای رئیس جمهور اوکراین ، ولدیمیر زلنسکی برای مذاکره وجود ندارد ، به خصوص که او اصرار دارد که در بازگشت سرزمین های اشغالی و کریمه ، که در سال 2014 توسط روسیه ضمیمه شده است ، آیا ایالات متحده او را تحت فشار قرار می دهد تا این کار را انجام دهد؟به همان اندازه هیچ دلیل مشخصی در خانه وجود ندارد که پوتین دیپلماسی را امتحان کند - در هر صورت ، هاردینرها ممکن است او را تحت فشار قرار دهند تا سخت تر شود.

2) در حالی که رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن به شدت مشغول حمایت از اوکراین است ، مشخص است که اولویت بلند مدت وی رابطه با چین است.دو اقتصاد بزرگ جهان هنوز در تلاشند تا راهی برای حرکت در اطراف یکدیگر بدون برخورد پیدا کنند.حداقل آنها دوباره صحبت می کنند.چین برای اقتصاد جهانی بسیار مهمتر از روسیه است ، و جاه طلبی های آن بر تایوان ، جزیره ای که از نظر دموکراتیک به عنوان قلمرو آن می بیند ، می تواند به یک نقطه فلش تبدیل شود که چندین کشور از جمله ایالات متحده را به سمت خود سوق می دهد.

3) مشکلات شی جینپینگ ، در همین حال ، در خانه جمع می شوند.بله ، رئیس جمهور چین برای یک دوره دیگر خود را به قدرت رسانده است.اما سالهاست که با قوانین سختگیرانه کاوید گیر کرده است ، وارونگی ناگهانی وی چین را با موارد ویروس مارپیچ و اختلال در مشاغل و زنجیره های تأمین به هرج و مرج انداخت.چه مدت طول می کشد تا XI کشور خود را از طریق Blizzard بدست آورد ، می تواند امسال نتایج قابل توجهی برای سلامت اقتصادی جهانی داشته باشد.

4) آمار اقتصادی اصطلاحی است که می توانید در مورد امسال بیشتر بشنوید.این فقط ایالات متحده و چین یا ایالات متحده و روسیه نیست.بسیاری از کشورها برای هدایت اهداف ژئوپلیتیکی خود و تأثیرگذاری بر رفتار دیگران ، ابزارهای تجاری و نظارتی (و در بعضی موارد پشتیبانی نظامی) را مستقر می کنند.این می تواند همه چیز را از عرضه تراشه های پیشرفته تا تلاش های جهانی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا تأثیر بگذارد.به طور فزاینده ای می بینیم که آن را به دسترسی و کنترل منابع انرژی نیز گسترش می دهد.

5) کشورهایی در سراسر جهان در زمان واقعی در حال مطالعه جنگ در اوکراین هستند و ارزیابی آنچه از نظر فرماندهی و کنترل نظامی و سلاح های مؤثر بوده است ، ارزیابی می کنند.به عنوان مثال ، توپخانه های فروتن هنگام ترکیب با هواپیماهای بدون سرنشین ، تشییع خود را نشان داده اند.از آنجا که کشورهای ژاپن به آلمان هزینه های دفاعی را افزایش می دهند ، بسیاری از آنها ممکن است هزینه ها و ساختارهای نظامی خود را در نتیجه تنظیم کنند.همچنین ممکن است به یک نگاه تازه به ماشین آلات گسترده تر تهیه و اینکه پیمانکاران دفاعی سریع (یا بهتر بگویند) برای افزایش سطح تولید یا تغییر تولید منجر می شوند.

6) کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی ماهها است که اجازه می دهد موشک ها و موشک ها را رها کند و هشدارهایی از سئول به توکیو و ایالات متحده انجام داد.و با این حال او) متوقف نشده است و ب) توجه خود را که معمولاً انتظار داشت ، جلب نکرده است ، در حالی که بایدن در حال حاضر با روسیه و چین سر و کار داشت.پس کیم از اینجا به کجا می رود؟آزمایش هسته ای ، یا او موشک های بالستیک بین قاره ای دوربرد را آتش می زند؟

7) ما از امروز پس از انتخابات میان دوره ای که دموکرات ها بهتر از آنچه انتظار می رفت ، کنگره جدید ایالات متحده را می بینیم.با این وجود ، آنها کنترل مجلس را به جمهوریخواهان از دست دادند.در رأی گیری ریاست جمهوری سال 2024 ، انتظار دارید که در کنگره و شجاعت هایی که قانونگذاری را پایین می آورد ، روحیه تقسیم شده تری داشته باشد.در حالی که بایدن به طور حتم بخش های بزرگتر از دستور کار اقتصادی خود را از قبل بدست آورد ، اتاق Wiggle کمی در کاپیتول هیل وجود دارد تا بیشتر در مورد تورم و بدهی عمل کند.

8) Luiz Inacio Lula Da Silva در برزیل مقام خود را به عهده گرفته است و یک چپگرا را در بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین به قدرت بازگرداند.چگونه او از این قدرت استفاده خواهد کرد؟اما به همان اندازه طول عمر آنچه که "جزر و مدی صورتی" از دولت های مترقی در منطقه لقب گرفته است ، همچنان در شک است.ما دیدیم که پدرو کاستیلو در اواخر سال گذشته در پرو حذف شد و برای دیگران چالش هایی وجود دارد ، از جمله گابریل بوریک در شیلی ، که محبوبیت آنها در حال سقوط است.امسال آرژانتین برای رای گیری ها سر می زند و انتخابات کلیدی برای تماشای آن خواهد بود.

9) ما بعد از چندین دهه تسلط ما در مورد "دنیای چند قطبی" به طور فزاینده ای می شنویم ، و این شامل یک محصول جذاب از قدرت های میانه است که به برجستگی بیشتری می آیند ، ساختارهای اتحاد خود را می سازند و در موضوعات کلیدی نقش واسطه ای را بازی می کنند.فکر کنید ترکیه (جایی که رئیس جمهور رجب طیب اردوغان امسال برای انتخاب مجدد انتخاب شده است) ، استرالیا و امارات برای مبتدیان.

10) سرانجام ، انتظار داشته باشید امسال حتی در مورد "چیزهای" بیشتر در مورد "چیزها" شاهد باشید.دسترسی به همه چیز از مواد غذایی گرفته تا انرژی ، فناوری و حتی آب باعث می شود که اقتصادی اقتصادی ، هزینه های دفاعی و بودجه دولت را به همراه داشته باشد.تورم و هزینه فشارهای زندگی هنوز با ما است.ما به احتمال زیاد در زمستان فعلی اروپا خوب خواهیم بود ، اما در مورد اطمینان از منابع گاز برای مورد بعدی چیست؟انگلیس در اثر آشفتگی صنعتی ریخته می شود.آیا ما در جای دیگر هم خواهیم دید؟- Rosalind Mathieson

لولا پس از مراسم تحلیف خود در برزیلیا روز یکشنبه.عکاس: میرا ارلیچ/بلومبرگ

اینجا را کلیک کنید تا سیاست بلومبرگ را در فیس بوک دنبال کنید و اگر از این خبرنامه لذت می برید ، برای تصاویر سیاسی قانع کننده این هفته در اینجا ثبت نام کنید.

عناوین جهانی

ضررهای روسی |اعتصاب موشکی اوکراینی در اواخر سال نو در شهر اشغال شده شرقی Makiyivka ، حداقل 63 سرباز روسی را در یکی از بزرگترین تلفات تک حامی که مسکو در جنگ تصدیق کرده است ، کشته است.در حالی که کرملین به ندرت ارقامی را ارائه می دهد-و اوکراین و متحدین آن می گویند که تلفات را تحت فشار قرار می دهد-وبلاگ نویسان برجسته روسی گفتند که ممکن است تعداد کشته ها در صدها نفر باشد.

تأثیر Covid |گسترش سریع COVID باعث کاهش هزینه های تجارت و مصرف کننده در ماه دسامبر شد و اقتصاد را به یک رکود پایان سال اعزام کرد و سیگنال دادن اختلال بیشتر در ماه های اول سال جاری است.براساس داده های منتشر شده در آخر هفته ، کاهش تولید ماه گذشته بدتر شد ، در حالی که فعالیت در بخش خدمات از فوریه 2020 بیشترین میزان را کاهش می داد.

  • چین گفت که این کشور به کشورهایی که محدودیت های COVID را برای مسافران خود برای "اهداف سیاسی" وارد کرده اند ، باز می گردد.
  • انفجار پرونده ها در سراسر چین کراماتوریوم های بسیار زیاد است ، و این باعث می شود که هر کسی یک شکاف باز پیدا کند و به خانواده ها پنج تا 10 دقیقه برای عزاداری در مراسم های بدون سر و صدا می دهد.

کارگران راه آهن انگلیس برای بیشتر این هفته کار خود را از دست می دهند و حمل و نقل را فلج می کنند و برای دولت نخست وزیر ریشی سوناک اضافه می کنند.اعضای اتحادیه به مدت پنج روز از فردا اعتصاب می کنند ، و بازگشت معمول پس از تعطیلات به محل کار و قطع فروش ژانویه که برای خرده فروشان بسیار مهم است.

خانه تقسیم شده |شانس کوین مک کارتی برای تبدیل شدن به رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به دلیل مخالفت محافظه کاران در معرض خطر قرار دارد زیرا جمهوریخواهان به طور رسمی کنترل اتاق را کنترل می کنند.این آشفتگی تأکید می کند که مبارزات داخلی بین میانه روها و هاردینرها که از دستور کار پوپولیستی رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ حمایت می کنند ، تأکید می کند.

  • حدود 10 قانونگذار را با تخصص قانونگذاری ، قامت سیاسی و توانایی انجام کارها در یک کنگره تقسیم شده بخوانید.

بهترین نظر بلومبرگ

  • در هر جنگ مدرن اوکراین جایزه بزرگی بوده است: مارک های HAL
  • چین مردم خود را محکوم می کند تا سال 2020 را زنده کنند: کلارا اف. مارکز
  • فناوری بزرگ در بحران است.این همان چیزی است که به آن نیاز داشت: پارمی اولسون

هوای آفتابی |یک شروع گرمتر از حد انتظار برای زمستان در بسیاری از شمال جهانی ، ترس از یک بحران گاز طبیعی را که پیش بینی شده بود باعث قطع برق و صورتحساب های نرم افزاری شود ، کاهش می دهد.دولت ها پس از حمله روسیه در اوکراین در سال گذشته ، برای کمبود گاز مهار می کردند ، اما اکنون پیش بینی می شود که برای دو هفته آینده به دمای بالاتر از هنجارهای فصلی اشاره می کند و کاهش مصرف باعث کاهش قیمت گاز می شود.

توضیح دهنده هایی که می توانید استفاده کنید

  • سامسونگ جانباز زنگ هشدار در مورد از دست دادن جنگ جهانی چیپ به نظر می رسد
  • چرا کرواسی پیوستن به یورو را به عنوان مسیر امنیت می بیند
  • پول نفت نمی تواند پیشرفتی را برای کویت ایالت خلیج فارس خریداری کند

بازدارندگی هسته ای |سخنگوی شورای امنیت ملی در سئول گفت: ایالات متحده در حال مذاکره با کره جنوبی است تا راه هایی برای جلوگیری از استفاده از سلاح های هسته ای کره شمالی را پیدا کند.بایدن و همتای کره جنوبی خود ، یون سوک یول ، از تیم های خود خواسته اند تا برنامه ای هماهنگ به طیف وسیعی از سناریوها از جمله سلاح های راه اندازی پیونگ یانگ برنامه ریزی کنند.

تلویزیون بلومبرگ و رادیو تعادل هوا با دیوید وستین در روزهای هفته از 12 تا 1 بعد از ظهر ET ، با ساعت دوم در رادیو بلومبرگ از 1 تا 2 بعد از ظهر ET.می توانید کانال های بلومبرگ و آنلاین را از اینجا تماشا و گوش دهید.

اخبار باید توجه داشته باشید

  • وزیر امور خارجه جدید چین ، شین باند ، پس از کنار گذاشتن به عنوان فرستاده برتر پکن در واشنگتن ، از آمریکایی ها ستایش کرد و نشان داد که با وجود تنش های اخیر در مورد تایوان ، ممکن است روابط ذوب شود.
  • رئیس پارلمان اروپا گفت که وی "رویه فوری" را برای چشم پوشی از مصونیت دو قانونگذار سوسیالیستی دیگر که مظنون به بخشی از رسوایی گسترده فساد مربوط به قطر هستند ، آغاز کرده است.
  • اکثریت سوئدی ها معتقدند که کشورشان باید در مواجهه با خواسته های ترکیه ، همچنان به قوانین خود رعایت کند و مردم آنکارا را به پیوندهای تروریستی متهم می کنند ، حتی اگر این به معنای تأخیر در عضویت خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی باشد.
  • رئیس جمهور فیلیپین ، فردیناند مارکوس جونیور گفت که دولت وی انتظار دارد بیش از 10 توافق نامه با چین را در طول بازدید خود از امروز شروع کند ، زیرا او به دنبال تغییر روابط به "دنده بالاتر" است.
  • دارایی های برزیل دیروز در اولین جلسه سال 2023 در حالی که معامله گران برنامه های لولا را برای استفاده از شرکت های دولتی برای هدایت رشد اقتصادی هضم کردند ، سقوط کردند.

با تشکر از 33 نفری که به مسابقه 16 دسامبر پاسخ دادند و به مارک وینبرگ تبریک گفتند.وی اولین کسی بود که روسیه را به عنوان کشوری نامگذاری کرد که با از سرگیری تجارت با کره شمالی از طریق پیوند ریلی که تقریباً سه سال به دلیل Covid-19 به حالت تعلیق در آمد ، نگرانی های مربوط به نقض تحریم های بین المللی را مطرح کرد.

و سرانجام ... هنگامی که سومیارا عبدالعلی دو دهه پیش شروع به کارزار علیه آلودگی صوتی در پایتخت مالی هند بمبئی کرد ، دوستان ، آشنایان و حتی وکلای وی اصرار داشتند که این یک احمق است.در حالی که نبرد او در آنچه که او حساب می کند بلندترین شهر جهان است که او را با منافع قدرتمند در تضاد قرار داده است ، او پیروزی ها را به ثمر رسانده است.اکنون موانع صوتی برای سایت های ساختمانی برپا شده است ، بلندگوها در نزدیکی ساختمانهای عمومی ممنوع است و پلیس روزهای "بدون افتخار" را برای رانندگان اجرا می کند.

عبداللی در خانه خود در بمبئی با یک متر دسی بل.عکاس: کاترین دیویسون برای Bloomberg Businessweek
آغاز ثبت نام ولوم تریدینگ پیشرفته
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما