آکادمی ICF مارکت
اولین مرکز آموزش ولوم تریدینگ در ایران

مقایسه چارت متاتریدر با نینجا تریدر 8

مقایسه چارت متاتریدر با نینجا تریدر 8

سرفصل موضوعاتی که در این پست بررسی خواهیم کرد :

  •    نحوه شکلگیری یک ترند یا روند

  • تشخیص خریدار و فروشنده واقعی 

  • نمادهای معاملاتی فیوچرز قابل دسترس در متاتریدر 

  • بررسی تمامی جفت ارز های بازار فارکس در متاتریدر یک نیاز یا اجبار ؟

  • بررسی چارت SPX500 در چارت معمولی کندل استیک و فوت پرینت چارت 

  • به کدام خریداران و فروشندگان میتوان اعتماد کرد ؟

  • بررسی تشخیص دقیق نقاط و نواحی اصلاح ترند برای ورود به مارکت 

  • فیلتر کردن سفارشات فروشنده ها و خریدار ها 

  • بررسی قابلیت اعتماد به حجم های میله ای در متاتریدر 

  • مقایسه ترید روزانه با بلند مدت 

آیا با چارت های کندل استیک متاتریدر میتوان نواحی و نقاط ابتدایی تشکیل یک ترند یا روند را تشخیص داد ؟

برای اینکه یک ترند جدید تشکیل شود، نیازمند اتفاق افتادن شرایط خاصی است. شرایطی از جمله ولوم یا حجم خاصی از سفارشات در نواحی کامل خاص که بتوان تشخیص داد مارکت در کف یا سقف قیمتی وجود دارد یا

نه!

برای بررسی شرایط تعریف شده ی بالا نیازمند دسترسی به دیتا و اطلاعات قابل اعتمادی هستیم که پلتفرم mt4 چنین اطلاعاتی را در اختیار کاربران و تریدر ها نمی گذارد. با چارت های کندل استیک MetaTrader صرفا میتوان دیدی کلی از مارکت پیدا کرد و از آن بستر صرفا برای دستور گذاری و ترید استفاده کرد نه تحلیل!

شما با استفاده از پلتفرم نینجا تریدر 8 و ادونز های آن مانند فوت پرینت و ولوم پروفایل میتوانید با داشتن استاپ های کوچک شرایط تعریفی در بالا را تحلیل کنید.

ما با مشاهده تعداد و ولوم سفارشات زنده و واقعی خریداران و فروشندگان در فوت پرینت چارت، اولین هشدار های تشخیص روند جدید امکان پذیر است.

آیا میتوان با مشاهده خریداران و فروشندگان پی به معاملات واقعی آن ها برد ؟ حتی با فوت پرینت چارت ؟!

متاسفانه در فضای عمومی جامعه ی معامله گران حتی چه بسا تریدر های حرفه ای،  این برداشت نیز وجود دارد که زمانی که خریداران اقدام به خرید میکنند شما نیز میتوانید وارد پوزیشن buy شوید!

اما در واقعیت چنین است. چون اکثرا به نرم افزار mt4 دسترسی دارند نه نینجا تریدر و دیتای بازار فیوچرز !

البته با نصب پلتفرم NT8  و ادونز فوت پرینت چارت و مشاهده buyers and sellers  همچنان، تشخیص واقعی بودن سفارشات آنها نیازمند آموزش و تمرین بسیار است .

دوره جامع ولوم تریدینگ به زبان فارسی 

با گذراندن سیستم معاملاتی بالا که توسط آکادمی icf مارکت فارسی ارایه میشود به راحتی این تشخیص برای شما امکان پذیر است.

نمادهای ابزار های معاملاتی فیوچرز که در بازار فارکس و  MT4 در دسترس شماست کدامند ؟

بسته به بروکر شما،نمادهای

ES،YM،NQ،CL،6B،6E

فیوچرز که در مارکت فارکس و MetaTrader  به شکل CFD آن ها که به زبان ساده تر بصورت جفت ارز آن ها به ترتیب از سمت چپ با نمادهای 

SPX500،U30،US100،CRUDE،GBPUSD،EURUSD 

در دسترس هستند. همچنین شما میتوانید با بازدید از ویدیو های آموزشی وبسایت ما به طور رایگان از دیتای لایو آن ها در نینجا تریدر 8 برای تحلیل استفاده کنید.

آیا بهتر نیست بجای بررسی تمامی جفت ارز ها تنها تعدادی محدود را برای ترید زیر نظر بگیریم ؟ 

متاسفانه آنچه در میان افرادی که به تازگی وارد مارکت مالی بخصوص Forex میشوند بررسی تمامی جفت ارز هایی که متاتریدر 4 پشتیبانی میکنند، ضرورت و نیازی اجباری است و ترید کردن در تمامی جفت ارز های اصلی و کراس آنها یک موفقیت محسوب میشود. اما تمرکز بر روی رفتار تعدادی محدود نماد معاملاتی برای معامله گران حرفه ای امتیاز محسوب میشود و همیشه یکی از دلایل پیشرفت خود را این نکته بیان می کنند.

پس سعی کنید حداقل برای چند ماه یا سال های اولیه معامله گری خود روی تنها یک یا دو ابزار معاملاتی تحلیل و ترید کنید تا بتوانید به سود مستمر با کمترین دراودان دست پیدا کنید.

 تفاوت چارت نماد SPX500 در پلتفرم MetaTrader با NinjaTrader 8

برای اینکه بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم، چارت نماد SPX500 را در نظر بگیرید.

بدون شک در متاتریدر در هر 2 نسخه ی 4 و 5 هیچ اطلاعات مفیدی در اختیار ندارید تا بتوانید وضعیت سفارشات خریداران و فروشندگان را تحلیل کنید.در آن محیط نرم افزاری صرفا نمودار شمع ژاپنی با اندیکاتورهایی که در محاسبات دارای تاخیر عملکردی هستند در اختیار شماست که دریافت دیتای حال و گذشته سعی در پیشگویی روند آینده را دارند.بهتر است فقط برای انجام معاملات از آن استفاده کنید.

اما با در اختیار داشتن ادونز فوت پرینت در نینجا تریدر خریداران و فروشندگان مارکت که باعث تشکیل یک روند یا چرخش میشوند را تحلیل کنید.

 Buyers & Sellers در فوت پرینت چارت برای ترید قابل باور هستند ؟

به چه دلیل با اینکه چندین خریدار به صورت اگرسیو (Aggressive) در footprint chart در سقف قیمتی میبینیم اما قیمت رشدی نمیکند ؟ بله درست است! خریدارانی هستند که به دلیل عوامل مختلف در تله مارکت گرفتار شدند و مبینیم که فروشندگان به صورت اگرسیو (Aggressive) وارد پوزیشن شده اند و بازار هم جهت با آنها حرکت خواهد کرد! ممکن است خریداران را در لباس فروشندگان و برعکس ببینید ! مگر ممکن است ؟ بله 

با قرار دادن سفارشات فروش دستوری (Sell Limit Orders) در اوردر بوک میتوانند خیلی راحت رنگ عوض کنند :)

پس میتوان نتیجه گرفت که ما نمیتوانیم با ورود خریداران در هر نقطه ای انتظار رشد مارکت را داشته باشیم.چنین ویژگی هایی در چارت و نمودار های معمولی شمع ژاپنی امکان پذیر نیست.

شما با گذراندن دوره ای که برای شما همراهان در نظر گرفتیم، تمامی ادونز ها، تمپلت ها، ولوم های فیلتر شده، میزان سفارشات فیلترشده  و کلیه چارت هایی که برای تشخیص روند واقعی مارکت و حرکت بازار 

برای شکار استاپ پوزیشن ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

روشی دقیق برای تشخیص زود هنگام نقاط و نواحی اطلاح قیمتی در یک روند 

خطوط روند، انواع فیبوناچی، تحلیل تکنیکال، پرایس اکشن، گن و صدها متد دیگر برای تشخیص اصلاح قیمت وجود دارند که میتوان گفت تمامی آن ها در متاتریدر 4 و حتی نسخه 5 در اختیار شماست اما با گذشت زمان این موضوع مشخص میشود که هیچ کدام در عمل روشی دقیق در تشخیص پایان اصلاح یک روند قیمتی نیستند.

اعمال فیلتر یا بررسی تمامی اوردر های خریداران و فروشندگان

در نگاه اول تحلیل و بررسی تمامی اعداد خریداران (ask - ستون سمت راست فوت پرینت چارت) و فروشندگان (bid-ستون سمت چپ فوت پرینت چارت)، بسیار ساده به نظر می رسد اما با گذشت زمان و در زمانی که شما یک معامله باز دارید عملا حتی خواندن این اعداد نیز عذاب آور است. پس باید راه حلی پیدا کرد!

شما با یادگیری سیستم معاملاتی ولوم تریدینگ، تمامی حجم هایی که برای ما اهمیت دارند را، بصورت فیلتر شده دریافت خواهید کرد که به شما این امکان را میدهد با داشتن کوچک ترین استاپ لاس در شروع یک ترند یا در پایان اصلاح یک ترند وارد پوزیشن شوید و دست از پیشگویی بازار بردارید!

دوست دارید بیشتر در مورد دلایل اصلاح قیمتی به نواحی خاص بدانید؟ پیشنهاد ما برای شما شرکت در دوره ولوم تریدینگ به زبان فارسی است !

آیا اندیکاتور حجم معاملات (Volume) در MT4 قابل اعتماد برای ترید است ؟

بررسی حجم یا ولوم معاملات و سفارشات همیشه یکی از روش های قدرتمند تحلیل برای ورود به پوزیشن است. اما باید به این نکته توجه کرد که استفاده از تمامی اندیکاتورهای متاتریدر که حجم های عمودی را نشان میدهند قابل اعتماد نیستند! چراکه صرفا حجم خروجی نمایش داده شده صرفا ولوم معاملات مشتریان آن کارگزاری است نه بیشتر !

ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از Volume معاملات چه به صورت میله ای و عمودی(تحلیل به روش VSA)، و به صورت افقی بتوانید بدرستی و با اطمینان استفاده کنید.

ترید در روز یا ترید بلند مدت کدام را ترجیح بدهیم ؟

"Day Trading" یا ترید روزانه، معامله کردن در سشن لندن و آمریکاست. بدین معنی که تمامی معاملات در همان روز بسته توسط تریدر بسته شوند.

آکادمی icf مارکت فارسی بعنوان اولین مرکز آموزش ولوم تریدینگ، سیستم معاملاتی برای ترید روزانه ارایه خواهد داد.

برای سوینگ ترید یا برای نگه داری بلند مدت پوزیشن برای مثال در چند روز یا چند ماه، نیازمند کسب اطلاعات فاندامنتال و بنیادی است.

پس برای شما بهترین پیشنهاد این است که بتوانید خوابی راحت را در شب تجربه کنید و برای فردا آماده شوید.

دوره جامع فاندامنتال یکی از اهدافی است که ما برای شما در حال برنامه ریزی هستیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز ثبت نام ولوم تریدینگ پیشرفته
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما