آکادمی ICF مارکت
اولین مرکز آموزش ولوم تریدینگ در ایران

آموزش نرم افزار کپی ترید نینجا تریدر 8 به متاتریدر 4 - بخش 1

آموزش نرم افزار کپی ترید نینجا تریدر 8 به متاتریدر 4

با سلام مجدد خدمت دوستان و همراهان عزیز

در این قسمت به آموزش نحوه استفاده از gl bridge خواهیم پرداخت اگر دوستانی هستند که بطبع این ابزار را تهیه کردند و با خود نینجا تریدر 8 آشنا هستند مخصوصا دوستانی که داخل دوره آموزش استراتژی فارکس ولوم تریدینگ ما بودند چه کسانی که خارج از دوره های آکادمی icf market هستند.

اگر کسانی هم که با نینجا تریدر 8 و نحوه نصب NT8 آشنایی ندارند و مشکلات رایج در این زمینه دارند در بخش آموزش های مقدماتی فارکس به سبک ولوم تریدینگ ما که هم در یوتیوب هست و هم داخل وب سایت ما هست می توانند با مراجعه به این منابع آموزش های مذکور را ببینند اینجا ما در واقع به بخش نینجا تریدر نخواهیم پرداخت چون آموزش های این ها موجود است میاییم و به خود نرم افزار جی ال بریج می پردازیم. در قسمت قبلی آموزش نحوه نصب نرم افزار کپی ترید نینجا تریدر 8 به متاتریدر 4  را دیدید حال در این قسمت به بخش های خود آن نرم افزار خواهیم پرداخت.

معرفی مقدماتی بخش های مختلف نرم افزار Gl Bridge

بعد ازاینکه نصب را انجام دادید از قسمت،  Brıdge NT8-NT5 ،NT8 NEW  یا حتی MT4  هم باشد اشکالی ندارد چون با هر دو کار می کند چه با متاتریدر 4 چه با متاتریدر 5 . این قسمت پس از نصب به متاتریدر شما اضافه می شود این را انتخاب می کنید ابتدا  یک پیغام آپدیت از شما می خواهد چیزی نیست به راحتی این را ok  کنید و نیاز به آپدیت ندارد.

خود کنسول نرم افزار کپی ترید از نینجا تریدر 8 به MT4 باز می شود یک چنین کنسولی برای شما باز می شود از قسمت های مختلف این شروع می کنیم این قسمت بالا را در ابتدا به شما توضیح می دهیم . این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد شما می توانید این را تحت یک شبکه ببرید و تحت شبکه با آن کار کنید. اما ما اینجا بحث شبکه اش را نداریم و به بحث لوکال یا نصب Gl Bridge در یک سیستم که نینجا تریدر نیز درهمان سیستم هست خواهیم پرداخت.

شما وقتی نصب می کنید آدرس در واقع IP address که می دهد همین است و یک پورت را هم به شما میدهد این ها بصورت اتوماتیک انجام می شود و نیازی به تنظیمات شما نیست . یک بخش connect  هست وقتی که به متاتریدر وصل شدید تنظیمات متا تریدر را هم انجام دادید connect  را بزنید به آن وصل می شود. اگر خواستید Dısconnect کنید Dısconnect را میزنید . در این قسمت زمانی که به متاتریدر شما متصل شود اطلاعات متاتریدر شما را اینجا نمایش می دهد از حساب متاتریدر از بالانس و غیره ... را به شما نشان می دهد ما می خواهیم متاتریدر را هم این کنار باز کنیم بعد از اینکه وصل شد شما مشخصات حساب و این بالانس ها را در این قسمت خواهید دید فعلا مینیمایز می کنیم به خود کنسول برمی گردیم.

اینجا را بعد بررسی خواهیم کرد برمی گردیم به این قسمت نینجا تریدر 8 این محصول به درد هر دو طیف تریدرهایی که چه بخواهند مستقیم درنینجاتریدر 8 کار کنند یعنی اگر حساب ریل ترید فیوچرز (futures) دارند.

کسانی که پاسپورت دوم دارند و یا شهروندی یک کشور را دارند و یا اقامت دائم یک کشوری را بجز ایران داشته باشند این ها می توانند حساب ریل ترید در futures باز کنند. بنابراین اگر شما تمایل دارید که هم در فیوچرز ترید کنید و هم همان را مستقیما روی متا تریدرتان کپی کنید یعنی بخشی را ممکن است  بخواهید فیوچرز دی ترید کنید و بخشی را بلند مدت روی حساب برورکر فارکس داشته باشید از این هم می توانید استفاده کنید پس اگر شما تریدری هستید که حساب فیوچرز دارید در قسمت Account می توانید حساب ریل ترید را انتخاب کنید به محض اینکه آنجا پوزیشن باز کنید هم روی فیوچرز که دارد ترید انجام می شود،عینا همان روی حساب فارکس یا حساب ریل بروکر فارکسی شما کپی میشود.

ولی اگر از طیف کسانی هستید که داخل ایران هستید و امکان حساب ریل فیوچرز ندارید این قسمت را روی حالت Sım101 قرار دهید . قسمت بعدی instrument یا همان ابزار معاملاتی فیوچرز است که شما باید انتخاب کنید در مورد instrument هم دوباره داخل دوره های رایگان ما توضیح دادیم کسانی که داخل دوره بودند این ها را می دانند معادل ابزار معلاملاتی فیوچرز کدام جقت ارز فارکسی است که در آموزش رایگان ولوم تریدینگ برای ترید فارکس هم گذاشتیم. ما فرض را بر این گذاشتیم کسی که این محصول را تهیه کرده است با نینجا تریدر آشنایی دارد و به این ابزار نیاز دارد فرض ما بر این نیست که کسی همینطور محصول را تهیه کرده و اطلاعی ندارد بنابراین ما خیلی روی این نکات تمرکز و تایید نمی کنیم. ولی میان همین آموزش هم توضیحات لازم را خواهیم داد مثلا 6B معادل جفت ارز پوند دلار (GBPUSD) هست.

ما اینجا باز می کنیم و GBPUSD را میبینیم، یعنی 6B ما همین GBPUSD هست در نتیجه زمانی که می خواهیم بگوییم از نینجا تریدر ما کپی کن به متا تریدر ما معادل این را باید در قسمت symbol وارد کنیم مثلا بگوییم GB و این را نیز باید دقت کنید که این قسمت هر مدلی نوشته شده باشد شما باید عینا را در این قسمت هم بنویسید یعنی اگر این GBPUSD با یک علامتی بعدش یا # بعدش باشد چون بعضی از بروکرهای فارکسی این کار را می کنند و یک علامتی بعد از نماد جفت ارز می گذارند عین همان علامت را شما باید دراین قسمت بگذارید و اگر نه نرم افزار کپی معامله nt8 به mt4 نماد معاملاتی مدنظر شما رو شناسایی نمی کند.یعنی شما دارید می گویید من که روی سیمبل 6B را ترید می کنم ترید این را کپی کن روی این instrument که نامش را اینجا می نویسید اگر نامش را غلط بنویسید یا ناقص بنویسید  یا اشتباه تایپی داشته باشید ارتباط میان nt8 و متاتریدر 4 و متاتریدر 5 برقرار نخواهد شد.

در نتیجه شما این را باید کاملا به همین شکل GBPUSD در قسمت MT ınstrument یعنی متاتریدر اینسترومنت وارد کنید با قسمت 3400 پورتی که هست کاری نداریم، این را شما فعلا دست نزنید بعد توضیح خواهیم داد نرم افزار کپی ترید پورت را اتوماتیک پیدا می کند . این قسمت comment را هم گذاشته است.

یک قسمتی هم Network bridge به نام instrument می خواهیم به شما توضیح دهیم آن هم بیاییم روی کنسول اینجا شما به طور مثال می خواهید نفت را ترید کنید کانترکت نفت الان تاریخ اکسپایر 22-03 هست اگر اینجا شما بیایید کنتراکت ها را هم توضیح دادیم در آموزش رایگان والیوم تریدینگ ، کانترکتی را انتخاب کنید که منقضی شده باشد یا گذشته باشد، نرم افزار کپی ترید Network bridge به درستی عمل  نخواهد کرد. یکی از جاهایی که ممکن است بعدها برای شما سوال شود یعنی همه چیز را رعایت کردید ولی کار نمی کند دلیلش این است که شما باید جز به جز این را درست انجام دهید چون این یک پل هست باید اطلاعات کامل باشد اگر ناقص باشد کپی ترید اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین رعایت تاریخ انتقضا اینسترومنت فیوچرز و رول اور کردن آن خیلی مهم است. این کنتراکت در تاریخ 22-03 اکسپایر می شود بطور مثال ما نفت را می خواهیم انتخاب کنیم ببینید این تاریخ کنتراکت ندارد اگر ما این را تاریخ کنتراکت گذشته اش را انتخاب کنیم این کار نخواهد کرد.

آموزش رول اورر فیوچرز

اگر دیدید کار نمی کند یکی از اولین جاهایی که باید چک کنید میایید در NinjaTrader 8 قسمت Tools ، Database Management اینجا را انتخاب می کنید لیست اینسترومنت هایی که می خواهید آپدیت قرارداد (Rollover)کنید. اینجا مشخص است مثلا می گوید نفت تاریخ اکسپایری جدیدش این هست می توانید بروید روی آن کانترکت (Contract) ترید کنید بنابراین اگر دیدید کار نمی کند یکی از جاهایی که هست کنترل کنید ببینید که تاریخ نماد معاملاتی فیوچرز اکسپایر نشده این را آن وقت Rollover می زنید و همه این ها Rollover می شوند و می توانید به تریدتان ادامه دهید خوب توضیحات مربوط به این بخش نیز پایان یافت.

پس این Instrument را هم خیلی دقت کنید .

این قسمت را حین ترید به شما خواهیم گفت lot سایزهایی که می خواهیم تنظیم کنیم ولی اینجا هم مختصر توضیح دهیم شما می توانید مودش را انتخاب کنید که بر اساس Equıty باشد ، درصد را برای شما در نظر می گیرد مثلا چند درصد از سرمایه ام را در نظر بگیرد با Free Margin چند درصد Free Margın را در نظر بگیرد. این ها را هم دیگر ما توضیح نمی دهیم حتما شما در متاتریدر با این بحث آشنا هستید.

آغاز ثبت نام ولوم تریدینگ پیشرفته
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما