آکادمی ICF مارکت
اولین مرکز آموزش ولوم تریدینگ در ایران

ترید فارکس با دیتا لول 2 فیوچرز با نینجا تریدر 8

خوب در این پست میخواهیم بررسی کنیم که چگونه میتوانیم از دیتای لول 2 فیوچرز، که در فارکس با متاتریدر در دسترس نیست، با نینجا تریدر 8 استفاده کنیم.

دیتای لول 1 اطلاعاتی است که در متاتریدر بصورت رایگان توسط هر برورکر فارکس به مشتریان خود ارایه می شود.

مزیت ترید فارکس با دیتای لول 2 فیوچرز نسب به تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن

حال که با ترید فارکس با دیتای لول 2 فیوچرز در نینجا تریدر آشنا شدیم، باید از خود بپرسیم، آیا میتوانیم در سیستم معاملاتی ترید در فارکس از دیتای لول 2 استفاده کنیم ؟ یا اندیکاتور دیتای لول 2 قابل اعتماد هستند ؟

اگر قبلا از چارت کندل استیک، تحلیل تکنیکال یا پرایس اکشن در متاتریدر بروکر شما استفاده می کردید، بدون شک الان متوجه شدید که برای معامله در بازار فارکس و فیوچرز اطلاعات کمی در دست داشتیدکه قابل اعتماد نیز نبودند.

همچنین اگر با پترن کندل استیک ترید می کردید مطمعنا استراتژی سوده برای فارکس نبوده است.

دیتای لول 2 در فیوچرز با نینجا تریدر 8 شامل چه بخش هایی است ؟

  • سوپردوم (SuperDom)
  • اندیکاتور لول 2 
  • ادونز تایم اند سلز لیست (T & S) 
  • اندیکاتور ولوم پروفایل

 

سوپردوم (SuperDom)

اگر بخواهیم یک تعریفی از دیتای لول 2 ارایه بدهیم، تمامی اطلاعاتی که در سوپردوم Superdom نینجا تریدر 8 در اختیار شماست، در اندیکاتور لول 2 خود نینجا تریدر 8، میتوانید با اطلاعات بیشتری که تا پایان این پست به آن خواهیم پرداخت در فارکس و فیوچرز ترید کنید.

همان طور که در بخش سوم آموزش مقدماتی اوردر بوک بصورت مفصل به آن پرداختیم، خریداران اگرسیو از فروشندگانی که سفارشات دستوری خود را در ستون Ask قرار میدهند، اوردر خرید انجام میدهند و به همین ترتیب برای فروشندگان اگرسیو اتفاق میافتد.

قبلا نیز گفتیم در سوپردوم یا اوردر بوک های پیشرفته میتوانید سفارشات اگرسیوی که باعث حرکت مارکت میشوند را در کنار Buy Limit Orders و Sell Limit Orders ببینید.

این مشکل را میتوانید با چارت فوت پرینت که ادونز و تمپلت آن را نیز در بخش دانلود وبسایت آکادمی icf مارکت فارسی قرار دادیم، حل کنید.

اندیکاتور لول 2  NT8 

برای باز کردن اندیکاتور لول 2 به سربرگ New رفته و بر روی Level ll کلیک کنید.

در ادونز لول 2 نینجا تریدر شما تمامی سفارشاتی دستوری که در سوپردوم اتفاق میافتد را، با عمق بیشتری میتوانید بررسی و تحلیل کنید.

در ادونز دیتای لول 2 شما میتوانید تعداد سفارشاتی واقعی که در لحظه در اتفاق افتادن است را ببینید و همچنین اسپرد spread هر قیمت در بازار فیوچرز را جداگانه ببنید و تحلیل کنید.

اسپرد spread در بازار فیوچرز که معمولا 0.25 ثابت است را در ستونی مجزا در ادونز لول 2  NT8 قابل مشاهده است و میتوان تغییرات اسپرد را در لحظه در هر قیمتی بررسی کرد.

همچنین تعداد سفارشاتی که در زمان های مشخص به صورت تجمعی یا انفرادی نیز اتفاق میافتد نیز برای شما در دسترس است که دقیقا ادونز تایم اند سلز لیست (T & S) چنین عملکردی دارد.

ادونز تایم اند سلز لیست (T & S) 

ادونز تایم اند سلز لیست (T & S)  تمامی سفارشات اگرسیو لحظه ای منفرد که باعث حرکت مارکت میشوند را بصورت کاملا دسته بندی شده، یعنی فروشندگان اگرسیو و خریداران اگرسیو هر کدام با رنگ های قرمز و سبز قابل تشخیص و تحلیل هستند.

حال اگر تمایل دارید تمامی سفارشات اگرسیو لحظه ای منفرد که در ادونز تایم اند سلز لیست (T & S) را بصورت تجمعی ببینید، جمع این سفارشات در 2 ستون چارت فوت پرینت، قابل نمایش است.

ممکن است بخواهید همزمان با اندیکاتور تایم اند سلز لیست (T & S) ترید بکنید و وارد پوزیشن خرید یا فروش بشوید.اما در زمانی که بازار فارکس و فیوچرز بشدت نوسانی است، نمی توان همزمان با سفارشات انفرادی که در اندیکاتور تایم اند سلز لیست (T & S) اتفاق میافتد، معامله کرد.

راه حل این مشکل،  استفاده از Footprint chart در کنار اندیکاتور دیتا لول 2 است.

پس میتوان گفت فوت پرینت چارت نیز یکی دیگر از اندیکاتورهای کاربردی دیتای لول 2 است.

اندیکاتور ولوم پروفایل

اگر تا به حال از اندیکاتور ولوم پروفایل NinjaTrader 8 را، دانلود و بررسی نکردید پیشنهاد میکنیم از بخش نرم افزار وبسایت آکادمی icf مارکت فارسی دانلود و نصب کنید.

با ادونز ولوم پروفایل نینجا تریدر 8 میتوانید نواحی حمایتی و مقاومتی زنده در بازار forex و futures را شناسایی کنید.

نواحی پر حجم معاملاتی یا قیمتی با بیشترین حجم معاملات poc، میتوانند اصلاح correction و پولبک قیمت را شناسایی کنید و با استاپ لاس حداقلی ترید کنید.

ستاپ Setup ترید فارکس با دیتای لول 2 در فیوچرز

نهایتا میتوان با بررسی کلیه ادونز های دیتای لول 2، به یک استراتژی سوده برای تریددر فارکس برسیم.

ستاپ ما برای ورود به مارکت : 

با مشاهده حجم معاملات و سفارشات قابل توجه نسبی در چارت فوت پرینت

بررسی اوپن (open) و کلوز (close ) کندل

جذب تمامی اوردر سنگین فروش و خرید 

اگر تمامی عوامل شرطی در بالا برقرار باشد میتوانیم با حد ضرر کوچک، حساب ترید فارکس ما کمترین دراودان را تجربه کند.

البته استراتژی تریدبا اندیکاتور حجم معاملات،ولوم تریدینگ،مدیریت سرمایه و تعریف صحیح استاپ لاس به طور مفصل در دوره ولوم تریدینگ به زبان فارسی خواهیم پرداخت.

به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از تحلیل فیوچرز برای ترید جفت ارز در متاتریدر بروکر خود در بازار فارکس، استفاده کنید.

آغاز ثبت نام ولوم تریدینگ پیشرفته
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه ها (1)

  1. وحید زحمتکش
    وحید زحمتکش
    سلام
    سپاس از شما
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما